VoIP / IP-Telefonie, bellen via internet
Voordelen van bellen via VoIP (Voice over IP)
- Geen investering in een kostbare telefooncentrale
- Geen bekabeling nodig voor toestelaansluiting
- Een software-centrale in de Cloud, geen lokale hardware-centrale meer nodig
1 Telefoonnummer voor meerdere toestellen
Overal bereikbaar via één nummer. Dat kan met VoIP. Op uw éne zakelijke nummer bent u ook thuis of onderweg bereikbaar. Alleen wanneer u dat wilt natuurlijk. Bijvoorbeeld overdag wel en ’s avonds niet. U hoeft dus nog maar één nummer op uw visitekaartje te zetten.
Omdat bij VoIP uw telefoonnummer niet afhankelijk is van een fysieke locatie zijn toestellen binnen bedrijven ook heel makkelijk te verplaatsen. Dit heeft geen invloed op uw bereikbaarheid, snoertje in de netwerkaansluiting en u kunt weer bellen of gebeld worden.
Met VoIP geen dure hardware centrale meer nodig
De VoIP centrale is software en staat in de Cloud. De centrale heeft veel geavanceerde functies en is makkelijk te bedienen. Telefonie-opties die vroeger alleen beschikbaar waren voor centrales van grote bedrijven zijn nu voor iedereen beschikbaar.
Bellen via internet
VoIP staat voor Voice over Internet Protocol. U belt dus via internet. Zónder te investeren in een kostbare telefooncentrale en bijbehorende infrastructuur. Gewoon via uw bestaande netwerkaansluitingen. De spraak (en optioneel video) is van HD kwaliteit.
Minder bekabeling nodig
Voor een VoIP toestel heeft u geen aparte telefoon- en stroomaansluitingen nodig. De toestellen worden aangesloten op uw netwerkaansluitingen (ethernet). De meeste VoIP toestellen maken gebruik van ‘Power over Ethernet’, deze krijgen stroom via het netwerk en hebben dus geen extra voedingskabel en adapter meer nodig.
Ongekende mogelijkheden
De mogelijkheden met VoIP zijn zéér uitgebreid en de kosten lager dan bij traditionele telefonie. U kunt koppelingen maken met Outlook adresboeken of andere applicaties zoals CRM-, administratie- en ticketsystemen. U kunt uw telefooncentrale zelfs op afstand bedienen met uw smartphone.
Meer dan 100 mogelijkheden met VoIP, o.a.
- zien wie er in gesprek is
- binnenkomende gesprekken overnemen
- nummers koppelen aan meerdere apparaten
- uitgebreide statistieken (wachttijden, aantal gesprekken, beltijden, etc.)